Spotlight on Digital Skills for Canada’s Future Economy

Published on
chris-barry-microsoft-canada
Chris Barry / President - Microsoft Canada
Sue Paish / CEO - Digital Supercluster
David Morgenstern / President - Accenture Canada
Monica Paraschiv / Junior Data Analyst Program Alumna - NPower Canada

Le texte français suit ci-dessous.

Listen to the Podcast:


As digital technology becomes more embedded in our daily lives, the digital skills Canadians need to stay ahead of the curve are rapidly changing. From web design and coding to cybersecurity and artificial intelligence, digital skills are increasingly becoming a necessity for a wide range of industries.

From reducing poverty to increasing access to education, digital skilling provides an unprecedented opportunity to help shape our country’s future for the better.

So what does the future of digital skilling look like in Canada? Are businesses and governments investing enough in helping workers build their capabilities? Who are the stakeholders who must lead this shift and what must they do? In this Spotlight, we dig deeper into these questions and explore why digital skilling is essential for success in the future economy.

Takeaways

  • Industry must work closely with academia to develop skilling programs that are relevant and accessible to today’s workers.
  • Organizations can adapt their hiring practices to include initiatives – such as apprenticeships – that allow for more streamlined training.
  • The effective delivery of skilling programs to all Canadians is still greatly hindered by societal inequalities.
  • Youth must take initiative to get themselves the right skills they need for the future.

Version française

Compétences numériques pour l’économie future du Canada

À mesure que la technologie numérique s’intègre de plus en plus dans notre vie quotidienne, les compétences dont les Canadiens ont besoin pour garder une longueur d’avance évoluent rapidement. De la conception web et le codage à la cybersécurité et l’intelligence artificielle, les compétences numériques deviennent de plus en plus nécessaires pour un large éventail d’industries.

Pour s’assurer que les employeurs et les employés canadiens restent compétitifs sur le marché mondial, il est urgent que chacun se mette au travail en termes de compétences numériques.

Alors, à quoi ressemble l’avenir des compétences numériques au Canada ? Les entreprises et les gouvernements investissent-ils suffisamment pour aider les travailleurs à renforcer leurs capacités ? Quelles sont les parties prenantes qui doivent mener ce changement et que doivent-elles faire ? Dans ce Spotlight, nous explorons ces questions et pourquoi les compétences numériques sont essentielles pour réussir dans l’économie future.

Points clés

  1. L’industrie doit travailler en étroite collaboration avec le milieu universitaire pour élaborer des programmes de formation pertinents et accessibles aux travailleurs d’aujourd’hui.
  2. Les organisations peuvent adapter leurs pratiques d’embauche pour inclure des initiatives – telles que les stages – qui permettent une formation plus adéquate.
  3. La prestation efficace de programmes de formation professionnelle à tous les Canadiens est encore grandement entravée par les inégalités sociales.
  4. Les jeunes doivent prendre l’initiatives pour acquérir les bonnes compétences numériques dont ils ont besoin pour l’avenir.
Watch the Expert Takes and Read the Full Interviews: